17 November 2009

ADEGAN TARIK MENARIK YANG SUNGGUH MENARIK...




Assalamualaikum semua..





Saat aku tulis entri ini, baru saja balik dari adegan tarik menarik yang berlaku antara 'tukang tarik' ISMA dan Hewi DPMM. Adegan yang cukup menarik. Yala kan, orang perempuan yang lakukannya. Aku ikhwah ini lihat dan awasi saja lah... Memang nak marah pun pada mereka. Tapi dalam masa yang sama aku tergelak dalam hati saja melihat gelagat 'tukang tarik' ISMA yang berkeras juga nak ambil pelajar baru tersebut. Kami dari pihak DPMM mengatakan pada mereka, biar kami uruskan dulu tentang urusan USMB nya. Kami pun dah letih dengan situasi begini. Kami akan lepaskan juga pelajar baru tersebut. Tapi biar pengarah USMB nak lihat dulu sejauh mana perjalanan urusan USMB nya.

Masa adegan ini berlaku, bawa kepada masuknya waktu maghrib. Azan maghrib berkumandang. Ustaz Labib selaku BP PMRAM dah berbuih mulut mensyarahkan pelbagai perkara kepada mereka. Kalau diberi peluang tadi, 2 jilid kitab dah habis disyarahkan oleh ustaz Labib(Hehehe). Mereka tetap berdegil. Aku pun mula bersuara di celah2 kekalutan itu. Tapi tidaklah syarah seperti ustaz Labib pada awalnya tadi.. Bila mereka cuba menarik pelajar baru tersebut, dengan cepat ustazah Fadhilah(s/u Hewi DPMM) menghalang pergerakan mereka. Beliau menarik kembali pelajar baru itu ke pangkuan Hewi DPMM. Mereka tarik lagi, Hewi DPMM menarik kembali. Tarik dan tarik.. Tarik lagi.. Adegan tarik menarik yang sungguh menarik.. Walaupun nak marah, geli hati itu tetap ada...

Tapi tak mengapalah, secara peribadinya aku pun dah letih dengan keadaan begini. Pihak DPMM pun akan melepaskan jua pelajar tersebut. Cumanya kami akan melepaskannya dengan bersyarat. Terpulang pada kepimpinan membincangkan perkara ini dengan mereka.



Sedikit gambar adegan 'mencemaskan' tadi...



Aku bersama ustaz Kader,ustaz Ismail dan ustaz Nuzul ketika kejadian(jurugambar ustaz Tolha)

1 comment:

Bintu™ said...

ish3..suke sungguh tarik2..bagi tali la kat depa..suoh men tarik tali..huhu..