1 June 2010

"Setakat kecam dan kutuk, adik aku pun boleh!!"



Assalamualaikum semua,

Dunia baru saja dikejutkan oleh serangan dari komando Israel ke atas konvoi kapal yang membawa pelbagai bekalan untuk penduduk Gaza, Palestin. Diberitakan seramai 19 orang telah meninggal dunia dan 30 orang lebih cedera. Perlu diambil perhatian ialah ramai dikalangan aktivis keamanan pro-Palestin itu terdiri dari mereka yang beragama Islam. Jika ada di kalangan mereka yang terkorban maka mereka adalah mati syahid... Kita doakan mereka semua.. Allahumma amiin..

Penulis ingin bertanya kepada kawan2 semua.. Adakah ini serangan atau pembunuhan yang pertama kali dilakukan oleh Israel laknatullah ini?? Tidak..... Sudah beribu2 serangan dan pembunuhan yang telah dilakukan oleh mereka terutamanya terhadap umat Islam Palestin. Apa reaksi antarabangsa? Penulis tak mahu tahu reaksi negara2 kafir. Mereka bukanlah pembela kepada umat Islam. Tapi penulis nak tanya kepada negara2 Islam khususnya. Apa yang telah kita lakukan untuk umat Islam yang ditindas ini? Bukan negara umat Islam Palestin saja ditindas. Banyak lagi negara2 lain. Sebagai contoh, Patani, Bosnia, Kashmir, Chechnya, Afghanistan, sedikit di Wilayah China, Sudan, Somalia dan banyak lagi... Tapi apa tindakan kita? Bukankah orang2 Islam ini adalah amanah kita? Kita wajib jaga amanah ini. Tapi sayang. Kita lebih sayangkan kedudukan, pangkat, harta dan jawatan kita sehinggakan kita lebih suka tengok saudara2 seIslam kita disembelih hidup2 oleh puak kuffar laknatullahi alaihi ajma'in!!

Israel atau yahudi adalah 1 bangsa yang tak pernah tahu untuk hormat kepada bangsa lain apatah lagi agama. Bagi mereka selain daripada bangsa mereka, semuanya 'najis'! Wajib dinyahkan dari dunia ini. Dah lupakah kita pada sejarah bahawa yahudi dan kristian pernah berperang? Jangan sangka hari ini mereka berbaik2 sesama kristian itu adalah niat murni mereka. Amerika yang merupakan kuasa besar dunia pun dimain2kan oleh Israel.

Nak ajak berdamai? Tunggu air mata darah sekali pun Israel tak akan berdamai dengan umat Islam. Mereka memang sudah terkenal dengan bangsa yang tak boleh dipercayai. Itulah yahudi. Kita adakanlah berjuta2 perjanjian damai pun, mereka tetap begitu. Kisah mereka dengan para anbiyak alaihimus solatu wassalam bagaimana? Bunuh nabi2, suka khianat janji... Itulah yahudi!

Cuba kira berapa jiwa umat Islam Palestin khususnya yang telah dibunuh mereka? Ramai!! Sudah lupakah kita peristiwa Shabra dan Shatila? Yang terbaru ialah Gaza diserang habis2an. Dunia hanya melihat saja. Maka Israel lagi 'naik minyak'. Kerana baginya dunia pun tak mampu nak lakukan apa2 pada mereka.

Bila timbul isu2 begini, mulalah pemimpin dunia bersuara. Hanya bersuara? Setakat bersuara, adik penulis yang darjah 6 pun boleh... Kecam.. Kutuk... Itu saja yang mereka mampu lakukan. Saban hari umat Islam berterusan dibunuh. Ini antara komen2 pemimpin dunia terhadap isu yang baru terjadi ini;

Presiden Palestin, Mahmoud Abbas mengutuk serangan itu dan menyifatkannya sebagai 'pembunuhan besar-besaran' sementara Setiausaha Agung Liga Arab, Amr Moussa menyifatkan ia sebagai 'jenayah' ke atas misi kemanusiaan. Moussa juga meminta mesyuarat tergempar diadakan bagi membincangkan tindakan yang perlu diambil oleh badan yang dianggotai 22 negara Arab itu terhadap 'tindakan pengganas' Israel ke atas flotila bantuan antarabangsa itu.

Kesatuan Eropah (EU) menuntut diadakan siasatan segera mengenai kematian aktivis di atas kapal bantuan kemanusiaan Palestin yang dirampas tentera Israel hari ini dan mahu rejim tersebut membenarkan laluan bantuan kemanusiaan ke Genting Gaza.

"Perwakilan Tinggi Catherine Ashton melahirkan rasa kekesalan terhadap berita korban nyawa dan keganasan yang berlaku serta menyatakan rasa simpati beliau kepada keluarga mangsa yang terbunuh dan cedera," kata jurucakap Ashton yang merupakan Ketua Polisi Luar EU.

Konsul Penerangan Sosial dan Budaya Indonesia ke Malaysia, Widyarka Ryananta turut mengutuk tindakan kejam rejim Zionis ini. Menurut beliau, Israel sepatutnya membenarkan kemasukan bantuan kemanusiaan bukan menghalangnya sehingga mengakibatkan ramai aktivis pro-Palestin terkorban.

Suruhanjaya Tinggi Pakistan di Kuala Lumpur pula ketika dihubungi berkata, seorang wartawannya adalah antara yang terkorban dalam insiden hari ini. "Kami mengutuk sekeras-kerasnya tindakan ganas Israel ini. Ini adalah satu tindakan yang melanggar undang-undang antarabangsa dan di luar norma-norma masyarakat dunia.


Penulis bukanlah nak salahkan wakil2 kerajaan yang memberi komen tersebut. Tapi nak salahkan ketua2 kerajaan negara Islam tersebut. Berpuluh2 negara Islam di dalam dunia ini, tambahan pula kerajaan2 Islam yang berjiran dengan Palestin ini. Mana perginya? OIC buat apa? Adakah hanya Oh, I see that.... Begitu kah?

Penulis percaya, jika ditanya kepada rakyat2 beragama Islam ini, mereka pasti menginginkan Israel diserang saja.. Tapi apakan daya mereka mempunyai pemimpin yang bacul, menjaga jawatan dan periuk nasi mereka saja. Bagi mereka(pemimpin bacul), "Peduli apa nak jadi pada umat Islam yang lain. Kalau musuh serang negara aku pun, aku boleh lari ke negara lain meminta suaka politik." Yang jadi mangsanya rakyat juga. Pemimpin2 boleh larikan diri saja jika negara diserang.

Inilah akibatnya jika pemimpin tidak ditanam rasa taqwa dalam diri mereka. Nabi sudah sebut 1400 rahun dahulu... Kenapa kita jadi begini sekarang sedangkan umat Islam ramai? Sebab "Cintakan dunia dan takutkan mati.." Lihat, apa yang Nabi kata 1400 tahun dahulu dah jadi kenyataan.

Sudah berpuluh2 tahun berlaku isu umat Islam dibunuh. Tapi yang keluar dari mulut2 pemimpin Islam ialah 'Kecam.. Kutuk..' Itu saja kah yang pandai sebut? Israel peduli apa dengan kecaman dan kutukan kita itu! Melainkan mempersiapkan segala armada ketenteraan dan serang balas balik Israel. Itu saja cara terbaik nak 'layan' Israel ini. Kenapa? Takut sekutu2 Israel dan Amerika serang negara kita balik? Tak susah. Mati tetap akan mati. Cuma pilih saja. Hidup mulia atau mati syahid. Itu saja.... Kalau takut sangat, selepas ini jika ada musuh yang penggal kepala adik beradik kita, jangan balas apa2... Hanya kecam dan kutuk saja yaa? Kena tahu, mati kerana pertahankan ahli keluarga juga adalah mati syahid. Apatah lagi jika kita tolong saudara kita kerana aqidah yang sama! Allahu robbuna..

Apa guna siap siagakan angkatan tentera negara sendiri kalau hanya pandai 'belasah' rakyat sendiri saja? Adakah kita beli kelengkapan peperangan untuk 'serang' rakyat sendiri? Jika dengan rakyat sendiri berani lah pula ya?

Kini tibalah masanya pemimpin2 OIC memikirkan bagaimana cara terbaik untuk 'ajar' Israel. Jika kamu takut untuk hadapi kuffar, ramai lagi rakyat2 kamu yang berani. Tengok sudahlah kepada peserta konvoi ke Gaza itu. Adakah mereka(rakyat biasa) membawa kelengkapan perang untuk hadapi Israel? Bahkan mereka lebih berani dari kamu yang mempunyai angkatan dan armada tentera yang besar!! Kalau penakut begitu, kereta kebal, helikopter dan segala jenis peralatan perang letakkan saja di kedai kitar semula atau bagi saja pada pengutip besi lama.

Sekarang ini pilih saja. Mati syahid atau hidup mulia di sisi Allah... Amat rugi jika mati dalam keadaan lari dari perjuangan...

Sekarang cuba kita lihat antara kekuatan tentera2 negara Islam..



Tentera Malaysia



Tentera Indonesia



Tentera Turki



Tentera Pakistan




Tentera Mesir



Tentera Algeria (Al Jazair)



Tentera Iran



Tentera Maghribi (Morocco)



Tentera Tunisia



Tentera Sudan



Tentera Comoros (Juzr Qomar)



Tentera Brunei



Tentera Turkmenistan



Tentera Jordan



Tentera Syiria



Tentera Arab Saudi



Tentera Kuwait



Tentera Bahrain



Tentera Oman



Tentera Yaman



Tentera Iraq



Dan banyak lagi tentera2 Islam seluruh dunia..... Sebagai umat Islam, kita wajib berlembut sesama Islam dan berkeras sesama kuffar.. Tapi sekarang dah terbalik.. Dengan kuffar kita bukan main lembut lagi. Tapi dengan saudara seIslam sanggup kita 'belasah' dan 'serang'... Na'uzubillahi min zalik..

Cuba bayangkan jika semua tentera2 ini bergabung melawan Israel?? Tepuk dada tanyalah iman... Anda saja yang dapat menjawabnya.... Wassalam.

No comments: