15 June 2010

Marah benar dia pada ku..... :-)




Assalamualaikum semua...

Penulis mendapat kritikkan dan makian yang agak2 boleh tahan juga lah. Blog penulis sudah maklum memang banyak menulis tentang penolakkan penulis terhadap fahaman wahhabi. Ada seorang ini yang begitu tak puas hati dengan penulis. Tak tahu kenapa. Mungkin kerana dia ada juga serba sedikit fahaman wahhabi ini. Sebab itu dia terasa lebih. Dia pernah menyerang penulis di YM. Memperlekehkan usaha penulis dalam menulis tentang kepincangan wahhabi. Tak mengapalah dia nak kata apa pun. Dan baru2 ini pula dia serang penulis lagi di FB. Ayat awal2 pun sudah maki2. Tapi tak mengapa. Bukan sekali dua dia pernah memaki penulis. Penulis tetap mantain dalam marah... :-) Kan sabar itu indah...

Dia benar2 sudah melampau kerana penulis berdiam diri sahaja. Dan dia berani kata pun bukan di hadapan penulis sendiri. Kenapa yaa? Mungkin tak berani kot dia nak kata depan. Wallahu a'lam. Penulis ada kata padanya... "Jangan ingat bila aku tak 'sentuh' hang, hang boleh berterusan dok maki2 aku. Senyap aku ini bukannya lesen untuk hang terus maki dan kutuk aku."

Beginilah kita. Sikap kebanyakan orang2 kita. Bila orang itu diam saja, kita terus menerus memakinya.

Allah dan Nabi dah ajar supaya banyakkan sabar. Kalaulah ikutkan darah muda ini, tak tahulah... Penulis bukan nak ugut siapa2. Cumanya ingin pesan begitulah. Jika orang itu dah diam tak kata apa2, kenapa kita masih lagi melalak2 memaki orang?

Dia cabar penulis supaya penulis pergi sentuh dia. Tapi penulis bukan bodoh dan tak waras nak pergi serang orang tak tentu fasal. Biarlah dia nak maki2 penulis pun walaupun hati penulis ini panas jaaaa.... Sabar itu sejuzuk daripada iman.. :-)

Dia tuduh penulis bahawa penulis ini mendakwa Tok Guru Nik Abd Aziz sebagai wahhabi. Kalau nak marah sangat kepada penulis pun janganlah tuduh benda tak betul. Tapi tak mengapalah. Penulis anggap itu hanyalah kanak2 yang melalak2 kerana inginkan ais krim saja... Beli ais krim bagi pada dia senyaplah nanti..

Untuk pengetahuan semua, penulis bukan tuduh Tok Guru Nik Abd Aziz sebagai wahhabi. Bahkan penulis membela Tok Guru Nik Abd Aziz lagi ada lah. Tak tahu dia pandai baca atau tidak tulisan penulis di dalam blog penulis ini. Penulis hanya menggunakan bahasa melayu sahaja. Bahasa German penulis tak pandai. Kawan2 boleh tengok di sini ( Isu Wahhabi : Jangan cepat menuduh PAS ) apa yang penulis telah ulas tentang Tok Guru Nik Abd Aziz yang dituduh sebagai wahhabi itu. Tiba2 dia serang penulis dalam FB dengan ayat maki2. Tak faham lah penulis.

Dia marah2 penulis kerana tulis tentang wahhabi. Sekarang ini penulis nak tanya kawan2 semua, siapakah golongan di Malaysia khususnya yang mula2 membid'ahkan sesuatu amalan dan mengatakan masuk neraka bagi siapa yang lakukan amalan bid'ah itu? Siapakah golongan tersebut kalau bukan puak wahhabi yang mula dulu. Jadi adakah salah untuk penulis membela kita yang dituduh akan masuk neraka ini. Kawan2 boleh baca di sini( Cara2 nak kenal wahhabi)

Apa2 pun kalau dia masih nak memaki hamun penulis, biarlah... Maaflah yaa., penulis ni jiwa muda. Kadang2 tu memang panas sangat dengan sikap mereka. Penulis ada simpan bukti kata2 si pemarah tadi. Cumanya penulis padamkan nama dia kerana masih nak jaga aib beliau. Walaupun dia pernah aibkan seorang kepimpinan mahasiswa di Mansurah ini secara terang2an. Penulis tak mahu buka aib dia. Cukuplah penulis jadikan i'tibar sahaja kepada kawan2 semua. Walaupun ini masalah peribadi penulis dengan dia, namun penulis tatapkan juga kepada kawan2 semua tanpa menyebut siapakah si pemarah itu tadi untuk kita sama2 jadikan pengajaran. Muhasabah diri kita balik yang serba kekurangan ini...






Klik pada gambar untuk tatapan yang lebih jelas



Ayat maki yang biasa digunakan oleh dia seperti berikut :

HARAM JADAH, MANGKUK HAYUN, ANJING HITAM, BARUA, KEPALA OTAK HANG. Dia juga pernah mengugut seorang kepimpinan mahasiswa Mansurah dengan ugutan nak pukul(nak jadi samseng la tu konon). Bermula dari isu wahhabi. Bila orang balas balik serangan wahhabi, dia begitu panas seperti cacing kepanasan saja. Tak mengapalah.. Wahhabi tetap kena hindarkan.... Wassalam.

5 comments:

Muhamad Amirul bin Hasim said...

-->> Allah sentiasa memelihara yg hak.

-->> sabar atas apa yg berlaku.

-->> Alhamdulillah, ada jugak org nak bg pahala free kat enta. :-)

midin said...

sabaqla bro.....
anjin hitam 2 diala...
mlalak2 jilat taik....
dh mkn pn lidah dok jeliaq2 kt orq...
mntk2la slamat dunia akhirat...
truskan pjuangan bro kaplu basur!! allahuakbar..!!!

Lutpi said...

ana dgr org yg ckp anjing hitam kat enta tu SB Bukit Aman. mmg totok UMNO la.

Sblm2 ni pon dpt offline mesej mcm2 kejer die bt. Masa MPS siap rakam lg. Ms muktamar dll kejadian klu sapa2 peratikan bdk ni.

Nizam Khadri seorang SB bukit Aman di hantar ke Mesir!. Check die punye dokumen.

Affan Ruslan said...

Hehe.
Tajuk entry tak boleh blah sungguh

Fakeh said...

KAJIAN SEMASA MENGENAI PERKEMBANGAN WAHABBI DI MALAYSIA, sila google tajuk-tajuk seperti di bawah ini:-

(a) http://www.mediafire.com/?ne2dmyeinzo
(b) Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
(c) Jom Kenali Dr Maza & Co
(d) Ahlul Bait Yang Dicerca
(e) Tok Ayah Zid Kedai Lalat
(f) Kuasa Tiang Kepada Cita-cita
(g) 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah