5 April 2010

Allahyarham Hafizul Husna yang ku kenal.....




Assalamualaikum semua.....

Entri kali ini ditulis bagi mengenangkan seorang kawan seperjuangan yang telah pergi meninggalkan kita buat selama2nya iaitu Allahyarham Hafizul Husna. Hati ini teramat sedih mendengar berita ini. Penulis mengenali secara rapat dengan arwah ketika program bakti siswa yang dianjurkan oleh pelajar Al Azhar yang pulang ke tanah air tahun 2008 dahulu. Penulis masih ingat lagi arwah datang setiap kali ke program bersama motor skuternya.. Sejak dari program itu, penulis mula mengenali arwah secara dekat. Arwah seorang yang peramah dan mesra. Penulis tak kekok untuk bersama arwah. Tapi oleh kerana arwah berada di Kaherah dan penulis di Mansurah, maka kami tidak lah selalu berhubung dan berjumpa. Cuma baru2 ini penulis bertemu semula di suq(pasar) Dirasat, Mansurah. Tapi tak sangka itu adalah pelukan terakhir penulis bersama arwah. Kami berpeluk erat kerana sudah lama tak berjumpa. Ya Allah rupa2nya itu adalah pelukan terakhirku bersama arwah. Sedih sangat2. Tatkala entri ini ditulis, penulis tak dapat tahan lagi kesedihan itu.. Ya Allah, tempatlah dia bersama2 orang yang soleh.

Ketika penulis mendengar berita ini, penulis berada di ARMA kerana menemani seorang kawan urusan pernikahan. Terkedu penulis tak tahu nak ucapkan apa2. Inna lillahi wa inna ilaihi roji'un......

Sahabat.... Moga kau tenang di sana. Ya Allah, tempatkanlah dia bersama2 mereka yang soleh dan jadikanlah kuburnya seperti taman2 di syurga. Amiiin..


1 comment:

Muhamad Amirul bin Hasim said...

-->> moga ia ditempatkan dikalangan orang2 para syuhada'.