9 October 2009

JOM SERTAI PAS! PAS FOR ALL !!!!!

Dua orang Tuan Guru yg cekal dlm menegakkan Islam di Malaysia





Assalamualaikum semua....


pertama skali aku nk mntak maaf bg depa yg kurang minat ngn politik ini...mngkin ada yg x suka kn aku tulis cmni...tp xpa..aku ttap nk kempen juga ampa sertai PAS....walaupon aku ni masih blajar d sini(mesir) dan xleh nk berpolitik tp itu bkn sbgai halangan aku nk tulis bab politik...sbb blog aku ni bkn utk org sni jaaa..org malaysia pon akn bca gak..


Aku mula kenali ngn PAS ni ktika zaman sek ren lagi..abah aku suka bwa blik surat khabar harakah ke rumah..aku pon amek bca laaa..jdi aku pon mula knali skit2 ttg politik kepartian ni...nk jd kn crita,trjadinya 'reformasi' oleh rkyat...krana DSAI di pecat oleh CHE DET..abah aku pon bgtau penerangan knp DSAI dipecat.CHE DET zalimi DSAI..hati kcik aku sdikit mmberontak..ni ka skap pemimpin UMNO???itu x cmpoq ngn depa dok hina nabi lgi tu...


thn 1999 plihan raya umum...msa tu aku bru darjah 6....penah aku ikut abah aku pergi ceramah politik(sg petani)..antaranya abg mad sabu kita la kn...aku ingat lg..msa tu nk ceramah pon di celah2 belakang bangunan kedai2 ja..hmm..ssah sungguh zaman tu nk ceramah pon..xda tmpat laa kot..tp aku pergi sat jaaa..tidoq ja yg lmanya.he3.


msa plihan rya 1999 tu PAS menang bnyk jugak laa kerusi parlimen..kedah hampir ditawan oleh PAS...krajaan BN hilang majoriti 2/3 d kedah....dan msa tu laa terengganu jatuh ke tangan PAS.dan kelantan masih kkal(sehingga skang)....


Masa aku di sek men plak,aku x syaghal sgt dh ngn politik ni..tp bila org tnya,'sokong mna?'..jwabnya PAS laaa kn?(apa punya soklan daaa)


tahun 2004 ada pilihan raya umum lg.masa tu aku di tingkatan 5(yayasan khairiah)....aku mula terjun kmbali ke dunia politik..kali ni aku benar2 serius utk terus dalam PAS..aku tlah di panggil oleh cikgu aku(cikgu kader,bodyguard ustaz taib azamuddin) utk bertugas di markaz kupang baling kedah...cikgu kader tepon umh aku..aku igt kn ada kesalahan besaq dh aku wat smpai dia tepon umh aku...rupa2nya nk sruh aku dtg ke kupang ngn segera krn di tugaskn jga markaz besar PAS baling itu..aku bgtau abah aku..boleh x ateh pi ni??abah aku cma kta..."jaga diri elok2"...simple dn padat....aku dok di sna slama 10 hari..aku d tugas kn jaga pintu pagar utama markaz..spaya tidak ada org yg diragui boleh masuk ke markaz dn curi maklumat parti..kalau depa nk masuk pon,mestilah kena tunjuk kad kuasa dari cawangan sekian2....rupa2nya jga pagar utama ni bhaya..kami pernah d nasihati jgn terlalu dkat ngn pintu pagar,tkut2 ada org yg x dikenali akn mengacu pisau atau bnda2 tjam yg len.Hati2!..Arahan di terima komanden!msa 10 hari tu jgak PAK LAH dtg ke kupang ngn menaiki helikopter....aku ngn kwan aku amek kesempatan yg ada ni p tgk majlis PAKLAH tu..aku sempat laa bersalaman ngn dia...masa plihn raya ni laa BN mnang besaq...


Bila aku habis SPM ja aku sambung pengajian kitab2 turath di Pondok Ustaz Awang Lanai,Parit Panjang(tempat semadinya syuhadak memali)..msa tu aku semakin dan terus serius bersama PAS...Aku penah berkawad unit amal,jambori amal(satu pgram utk melatih jatidiri sseorang.bnyak aktivitinya dilakukan d dlam hutan.syok ooo berkhemah ni.hehe) smpai peringkat negeri kedah...Yang paling syoknya..tok guru aku sendiri(Al Fadhil Tuan Guru Ustaz Abd Wahab b. Hasan.Ustaz Awang ni gelaran manja yg tlah di beri kn oleh Al Alim Al Allamah Tuan Guru Ustaz Umar Az zuhdi rhm.Pengasas pondok lanai)ialah YDP PAS Baling..Aku lagi bersemangat!!!bila tok guru sendiri org kuat PAS...dewan pemuda PAS kedah penah wat majlis "multaqo ulamak muda"di gurun.aku ngn bbrapa org kwan di arahkn prgi ke sana...termasuk la ustaz syauqi ibrahim(usuluddin kaherah.J.JIDDAN 3 thn berturut2)..dia antara rkan seperjuangan ktika di parit pnjang dlu..Aku smakin dlm mendalami apa itu PAS?..dan aku dah sdar knp aku perlu brada dlm perjuangan PAS!....



Boleh di kta kn setiap ceramah politik PAS aku pergi..walaupon agak jauh dan hujan..snggup p jugak..sbb nk dgr amanat dn penjelasn dri pimpinan atasan..boleh d katakn setiap pgram PAS aku pergi....Pondok aku pon slalu wat ceramah politik..kami pelajar2 pondok akn d tugaskn utk menampal poster2 ceramah2 politik....walaupon pnah kna 'ushar' ngn polis,kami wat 'kering' jaaa..(hehehe.padahal dlm hati tu risau jgk laa)

thn 2006 telah d adakan himpunan 15000 ribu pemuda PAS seluruh negara di kelantan..Aku bersama kontijen PAS baling menaiki 7 buah bas menuju ke klantan..dalam perjalanan ke sana,kami d tahan polis..tp xda pa pon..depa lpas kn kami lpas tu...itu antara kenangan manis aku bersama PAS..dpt jumpa pemuda2 PAS dri seluruh negeri d malaysia...

Pilihanrya umum yg bru sja lepas ni aku xleh berjuang dan curah bakti tenaga dh utk parti.sbb aku ada di mesir..tp aku ttap x lupa keadaan di malaysia..aku tepon mlsia utk tau perkembangan yg slanjut nya ttg parti...aku masih igt lg,ktika tu pgram SULAM.di bazar,kami tgh makn masa tu.ustz bazli(UNIC ).mengumumkn keputusan plihanrya..walaupon x rasmi,tp aku dh dpt rsa yg PAS boleh mnang besar...Rupa2 sungguh ngn izin ALLAH..kedah jtuh ke tngn PAS...perak plak MB dia PAS..dan klantan dri beza 1 kerusi trus BN klah truk(pdan muka).aku syukur sgt walaupon dok d sni....tringat kenangan ngn kwan2 msa jga markaz dn tmpal poster dulu..


Parti Islam Semalaysia (PAS)


thn lpas(2008),aku blik mlaysia........

dato' seri wan azizah ltak jawatn sbg MP Pematang Pauh..krn nk bg laluan kpd DSAI brtanding....msa tu aku ada kt bkit gantang,perak krn ada pgram bakti siswa anjuran plajar mesir yg blik cuti tnh air(pgram kuarga angkat)....

pilihnraya kcil permatang pauh smakin hampir..aku kna pergi jg k sna..dgn izin ALLAh..aku boleh jg ke pmatang pauh..lbih kurang 4 hari aku d sna shingga mlm umumnya kemenangan DSAI..walaupon DSAI keADILan,tp oleh krn ini arahan pemimpin atasan PAS supaya mmbantu PAKATAN RAKYAT,org PAS pon kna bntu la keADILan...TGNA pon trun pdang kempen...

ni kad ahli aku.ampa dah daftar jadi ahli ka belum??? cepat2 lah daftar.


itulah serba sedikit ttg kisah aku brsama PAS....Walaupon di dunia ini ada mcm2 jemaah islam..bkn brmkna PAS ngn mreka x sama prinsip perjuangan...dasar ttap sama..Al Quran,Hadis,Ijmak dan Qias..Cuma nma sja yg berlainan.....selagi mna PAS menjunjung Al Quran dan Sunnah,aku ttap akn berjuang bersama2 PAS smpai mati!(Ya Allah,tetapkanlah kami bersama jemaah yg berjuang ikhlas krn Mu..)..dan satu lagi aku nk pesan...walaupon BN x 'sekepala' ngn kita,jgn terlalu ekstrim bermusuh ngn depa...hukum org UMNO jd imam,sah kita ikut..klu org PAS yg jd imam skalipon dan kita x ska ngn imam PAS tu,x sah jgk kita ikut dia..kita jala..org len ttap sah..sbb kita sorg ja yg x suka kt imam PAS tu..jdi hati2 dlm mmbuat kenyataan..kita x lyak nk mnghukum org len,sbb kita ni pon x tera mana pon...


Akhir skali,aku nk kempen semua umat islam di malaysia khususnya..marilah bersama2 PAS utk meninggi kn kalimah ALLAH di bumi malaysia kita yg tercinta...PAS UNTUK SEMUA.....
mai ramai2 sertai PAS..yg mna x jadi ahli lg tu,isi borang cepat2 noh...
.


Jihad jalan kami,
mati syahid cita tertinggi kami...

TAKBIIR!!!!

No comments: