21 May 2009

KEJAM! KEJAM! KEJAM!!!!

JAFRI Tajul Aripin, 47, berdoa di sisi pusara isterinya, Allahyarham Wah Yah Matzi dan anaknya, Ermin Denish di Tanah Perkuburan Islam Jalan Bendahara, Ipoh, Perak, semalam.



Itu saja yg mmpu aku ungkapkan........Sedih dan pilu bila mengetahui berita pilu ini...Jika aku 'saudara' yg jauh ini pun tidak dpt menahan kesedihan ini,apatah lagi suami yg mendengar jeritan terakhir isteri tercinta tatkala belakangnya ditetak sehingga maut(semoga ALLAH mencucuri roh mereka)

Apa dosa mereka??Kerana laptop sebuah,nyawa mnjadi galang gantinya????Manusia jenis apakah ini???Mana pergi pedomannya sbgai manusia??

Ini adalah rentetan pembunuhan kejam yg semakin mnjadi² di tanahairku sendiri..Bukan di Amerika..Aku ulang skali lg,bukan di Amerika....!Tapi di Malaysia yg majoriti rakyatnya beragama Islam..Sebelum ini maut kerna ragut.Kerana RM 3..Apa ni?????

Nyawa adalah satu benda yg tak bernilai kah??Atau boleh dibeli di pasaraya???

Bukan semenjak dua menjak ini sja kita mndengar berita pembunuhan kejam ini...Dari dlu sampai lah sekarang,bahkan sekarang smakin menjadi²...

Itu kisah pembunuhan..Bagaimana pula ttg pembuangan ank yg sudah mnjadi sperti hobi muda mudi skarang...Kenapa????

Kadang² kita terfikir....Adakah tahap keselamatan negara kita sudah longgar??Ataupun polis lebih sibuk mnjaga 'perhimpunan haram'??

Inilah akibatnya jika tak kembali kpda Al Quran dan Sunnah...Manusia sudah hilang pedoman.Tiadakah ayat Al Quran yg mnceritakan 'azab sekian² dosa jika diperbuat??Tiadakah ayt Al Quran mnceritakan perihal umat² trdahulu?Tiadakah atau kita yg sengaja mmbutakan mata utk 'meniadakan' ayt ALLAH itu??

Pekara pokok yg perlu kita fokuskan ialah mengembalikan semula dan memartabatkan kembali hukum syariat di Malaysia ini...Ini buka shaja trletak dibahu PAS!Bahkan UMNO juga perlu sedar!..Ini buka bnda yg main²..ALLAh dah jamin kpda hmbanya....Jika kita ikut apa shaja yg ALLAH taala sruh,maka kehidupan kita pasti sejahtera....walaupun kita bukanlah negara yg maju....Tetapi biarlah kita 'maju akhlak'.....Kita akn sejahtera d dunia dn akhirat..

Apa guna mmbina bangunan setinggi²nya jika rakyat amnya masih 'mundur akhlak'??Tidak ada lansungkah ulamak di muka bumi Malaysia ini??Ulamak yg ikhlas mmperjuangkn agama ALLAH ditindas dn dihina..Ulamak yg diberi tempat pula,adalah syaitan bisu(bukan semua)..

Sebab itulah Pas khususnya mmperjuangkan hukum ALLAH ini..Bukan sehari dua baru brjuang!!!berpuluh tahun cekal dlm perjuangan...Dan Pas tidak pernah knal erti jemu dan penat dlm mmpertahankan Islam.Walaupun sehingga skarang tidak dpt mmerintah Malaysia trcinta ini,bukanlah alsan untuk Pas menyerah kalah kpda pemerintah yg zalim!Allah menyuruh kita brjuang dan trus berjuang...Kita tak pernah pertikai mengapa Allah masih blum berikan kemenangan kpda kita....Bahkan jika smpai kiamat skalipun kita terus 'ditipu' oleh meraka,itu bkanlah kekecewaan kita.Di akhirat kelak,(jika ikhlas perjuangkan Islam)kita boleh tersenyum puas krn kita pernah 'berdakwah' kpda mreka umat manusia Malaysia khususnya..Dan tatkala ditanya malaikat,kita boleh jwb dgn aman...'Tidurlah kamu sperti tidurnya malam pengantin'

Jika dari dlu lagi kita melaksanakan hudud,sudah pasti sekarang negara kita aman dri malapetaka ini(dgn izin Allah)...Tapi sudah 50 tahun merdeka(merdeka laa sgt),tidak ada satu pun draf undang² diperingkat pusat dan kabinet ingin(bukan diluluskan)dicadangkan!Adakah Umno khususnya serius utk melaksanakn Islam di Malaysia ini??Jwapannya tentu tidak..Tidak sama sekali...!!

Pas,walaupun tidak mmpu melaksanakan krn ktiadaan kuasa,sekurang²nya kita pernah ber'azam!Pahala di sisi Allah sudah trcatit..Itu pasti!Alangkah indahnya hidup kita jika Islam dilaksanakan d Malaysia....Indahnyaa...

Kita kna ingat,jika Allah murka,bala yg akan turun tidak akan memilih org!!
Tolih dan Solih semuanya akn di timpa bala..Dan sekarang kita boleh lihat realitinya!Apa yg berlaku di bumi Malaysia ini ialah akibat dosa 'tangan ²' mreka yg ingkar dan tidak pernah berazam utk melaksanakan Islam scara menyeluruh di Malaysia...Adakah mreka tidak Islam????Tidak..mreka juga Islam sperti kita..Tapi kita juga telah dimaklumkan bahawa ada mukmin baik dan jahat.Ini jelas!!!!

Aku teringat kta² seorang pemimpin negara satu ktika dahulu..dia prnah brkata...

"Zaman nabi yg melaksanakan Islam pun ada jenayah..Jdi jgn slahkan kerajaan dgn apa yg tlah brlaku.."

Begitulah lbih kurang aytnya brbunyi...Aku trfikir sejenak...Jika zaman nabi yg melaksanakan Islam itu pun dia kta jenayah boleh trjadi,apatah lg bg negara yg tak laksanaknnya????Bertambah² lah jenayah yg brlaku...Mulut mreka yg mmpersendakan hukum Allah ckup petah bila brcakap..Sebagai contoh,ada org bcakap begini..

"Hang solat pon blum tentu masuk syurga.." Kita jwab balik..

"Kalau aku yg solat ini pun blom tentu masuk syurga,hang yg tak solat tu mmg confirm neraka!"

Kita berbalik kepada peristiwa pilu ini.

Pernah suaminya mnjangkakan peristiwa hitam itu akn berlaku pda kluarganya???
Cuba kita bayangkan jika perkara sperti ini brlaku pda adik beradik kita???Fikirkanlah...

Kesimpulannya....Kembalilah pda hukum Allah..Pasti kita akn sejahtera dan selamat tak kira di mna kita berada..

Takziah pda kluarga arwah....Al fatihah.....

P/s : Aku juga insan hina...x sempurna pun...ada dosa pda Allah.Sama²lah kita perbaiki diri.....

No comments: