31 July 2009

SEMUA TENTANG KITA......

Kita asing tika masih tak mengenali.Kau dengan caramu dan aku dengan caraku.Bukan tak pernah bersua,cuma tak pernah menyapa.Saban waktu ku melihat telatahmu.Terkadang aku suka,terkadang aku tak senang.Jika berselisih di jalan,kau hanya memandangku sepi.Mungkin pada awalnya aku bukan citarasamu untuk dijadikan kawan.Bila waktu memainkan peranan mematangkan kita,aku semakin mengenalimu.Jika dulu tak pernah bertegur sapa,hari ini sepatah yang ku paculkan padamu.Mungkin malu menguasai,aku terhadkan bicara.Kau juga begitu.Sepatah dibalas sepatah.Jika ku melebih,kau seakan mengelak.Ku tahu kau juga ingin mengenaliku lebih rapat.Gelak tawaku seakan tak menjadi jika kita bersama dalam lingkungan bualan.Mungkin kerana masih baru di arena ini.Kau juga apa kurangnya.Terkadang bibirmu sumbing menahan tawa yang tak menjadi kala ku merenungmu.Ku faham.Kita masih belum biasa.



Kini bukan waktu dulu.Aku sudah mampu membiasakan diri jika bersama.Kau juga begitu.Sekali ku bersuara,berkali kau membalasnya.Untuk menyatakan kemesraanmu itu.Aku memahami.Aku juga sudah mampu untuk buat kau tersenyum indah tanpa cela lagi.Jika dulu ada serpihan sangkaan buruk padamu,kini sudah tiada.Namun ku akui kelemahanku ini kerana belum mengenalimu dahulu.Kerana itu,terzahir dalam fikiranku rasa tidak senang padamu terkadang itu.Aku cuba memahamimu.Tiap langkah,rentak,gaya,cara dan perasaanmu aku cuba fahami.Supaya tak timbul lagi rasa kurang senang itu.Dari itu kita mula berkongsi kisah suka duka.Jika aku ada masalah,kaulah tempat sandaranku menceritakan segala-galanya.Kau sabar melayan karenahku dan senang bila menghadapiku.

Kita cipta kenangan bersama.Aku dan engkau tersenyum puas.Kerana hari ini kita sudah mampu mencipta semua tentang kita.......


SEMUA TENTANG KITA

Waktu terasa semakin berlalu
Tinggalkan cerita tentang kita
Akan tiada lagi kini tawamu
Tuk hapuskan semua sepi di hati

Teringat di saat kita tertawa bersama
Ceritakan semua tentang kita

Ada cerita tentang aku dan dia
Dan kita bersama saat dulu kala
Ada cerita tentang masa yang indah
Saat kita berduka saat kita tertawa

No comments: