14 April 2009

SEDETIK BERSAMA,SELAMANYA TERASA.........

dalam tramco menuju ke maqam....


Di qol'ah Solahuddin al Ayubi..Alex...


Di hadapan maqam Sultan Hanafi......


Piramid.....


Di kedai Asfour,Syubro...


Mahattoh Sabiek......Ontheway ke Syubro.....





dah ckup seminggu kak lang berada d bumi anbiyak ini....pelbagai manfaat yg tlah d ambil sepuasnya oleh kak lang sebelom pulang semula ke uk....

kak lang begitu seronok d sni....dari raut wajahnya....aku tahu......walaupun dia 'kehilangan' enset yg baru berusia setahun jagung..namun.....dia redho dgn ketentuan ALLAH....aku sempat berpesan pdanya....
"kak lang.....bumi mesir ini banyak mengajar kita erti sabar,redho dgn dugaanNYA..."

kak lang begitu memahami....

seminggu yg ada ini aku gunakn sebaik mngkin.....bnyak kenangan aku bersama kak lang...gelak tawa....senda gurau......tapi aku perlu sedar.....setiap pertemuan itu,pasti ada perpisahan..inilah realiti yg perlu aku hadapi.....

sedar x sedar.....kak lang kena pulang ke sna kembali...aku kalau boleh mmg xmau lepas kan kak lang pergi....

aku akui.....aku begitu rpat ngn kak lang...dia kakak aku yg selepas aku..(dia no 3.aku no 4)...mngkin kerana msa aku kecil2 dlu dia terlalu menyayangi dan rpat dgn aku....dan kesan itu terus menjalar hngga ke hari ini...

kini kak lang sudah pulang ke uk semula.....namun....aku rasakn baru sebentar td aku bersama kak lang mengukir kenangan di bumi Anbiyak ini.....setiap tempat yg pernah aku lalui bersama kak lang,pasti aku teringatkn kak lang......sayu....pilu....sedih....itulah kenyataannya....


dan sekarang.......ini adalah benar....jauh di lubuk hati ini aku benar2 merindui kak lang...


kak lang..jga diri elok2 d sana...moga2 kak lang jadi wanita dan isteri yg solihah..inilah doa dari ateh....adik kak lang selama2nyaaaaa.......WALAUPUN KAK LANG TAK LAMA DI SINI..

KETAHUILAH....

SEDETIK BERSAMA..SELAMANYA TERASA...

1 comment:

Z said...

tears running down my face while reading this..:( so sad lah. u too, take care too! study rajin2 nnt kite kasik adiah :)